tag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post1701164412016670344..comments2023-06-07T12:51:07.163+03:00Comments on ο-μικρον: τα επίθετα 1. σε -ύς, -ιά, -ύ, και 2. σε -ύς, -εία, -ύ, στις νέες γραμματικές Δημοτικού και ΓυμνασίουΣωτήρης Γκαρμπούνηςhttp://www.blogger.com/profile/11682309245237835518noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-24408997773631249932009-06-19T19:19:47.866+03:002009-06-19T19:19:47.866+03:00Γεια σου Κώστα
και φαντάσου ότι - σύμφωνα με τη ν...Γεια σου Κώστα<br /><br />και φαντάσου ότι - σύμφωνα με τη νέα γραμματική του γυμνασίου - θα έρθουν εποχές <b>πλείστων παχέων αγελάδων</b>. <br />Οι νέες γραμματικές πρέπει να γίνουν θέμα πριν φτάσουν στα σχολεία.Vasilis Simeonidishttps://www.blogger.com/profile/00413807135358984733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-4851892838840591442009-06-19T19:01:25.940+03:002009-06-19T19:01:25.940+03:00Γεια σας. Στο ένθετο της "μορφολογικής ποικιλ...Γεια σας. Στο ένθετο της "μορφολογικής ποικιλίας" που παραθέτετε, εκείνο το 'παχέων' στο "εποχές παχέων αγελάδων", πρέπει να το καταπιούμε αμάσητο;Costas N. Kouremenoshttps://www.blogger.com/profile/11558773262829003157noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-22797906363636445522009-06-18T20:58:47.027+03:002009-06-18T20:58:47.027+03:00Γεια σου Θερσίτη,
Η άποψή μας ουσιαστικά κρύβεται ...Γεια σου Θερσίτη,<br />Η άποψή μας ουσιαστικά κρύβεται στην τελευταία παράγραφο του ποστ.<br /><br />Το βάρος που επωμίστηκαν οι συγγραφείς των Γραμματικών είναι μεγάλο. Η νέα του Γυμνασίου θα διαδεχθεί την Αναπροσαρμογή της μικρής Γραμματικής του Τριανταφυλλίδη και η Γραμματική του Δημοτικού θα αντικαταστήσει αυτή του Τσολάκη, η οποία ακολουθεί, επίσης, τον Τριανταφυλλίδη. Συνεπώς οι συγκρίσεις είναι αναμενόμενες και θεμιτές.<br /><br />Η ομάδα της Φιλιππάκη έχει «πίσω της» τη Γραμματική των D. Holton, P. Mackridge, Ειρ. Φιλιππάκη-Warburton, η οποία νομίζω έχει καθιερωθεί και αποτελεί τομή για πολλούς λόγους: για την πληρότητα, για τη σημασία που δίνει στο Συντακτικό, για τον περιγραφικό χαρακτήρα της, κ.τ.λ.<br /><br />Οι Χατζησαββίδης και Χατζησαββίδου, από ότι κατάλαβα, προσπαθούν να βασιστούν στο Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, σχετικά με τη μορφολογία που μας απασχολεί εδώ. (Δεν ξέρω τι ρόλο έπαιξε η Γραμματική Κλαίρη-Μπαμπινιώτη). Όμως το Λεξικό έχει χρέος να καταγράφει ότι ακούγεται και γράφεται στην Κοινή Νεοελληνική. <br /><br />Η σχολική γραμματική θα χρησιμοποιηθεί ως βιβλίο αναφοράς που εξ’ ορισμού επισημοποιεί, νομιμοποιεί, και διαχέει τη νόρμα της γλώσσας στους νέους χρήστες.<br /><br />(Συγνώμη για την έκταση της εισαγωγής, αλλά ήθελα να κάνω σαφές το πλαίσιο της γενικότερης οπτικής μου)<br /><br />Έχεις δίκιο για την πολυτυπία και φοβάμαι μήπως έχει πολύ δίκιο και ο Γιάννης Χάρης.<br />(http://yannisharis.blogspot.com/2007/11/blog-post_30.html). Μήπως τελικά η πολυτυπία ως φαινομενική ανοχή και απουσία ρύθμισης γίνεται το άλλοθι της καθαρεύουσας. <br /><br />Για μένα, οι σχολικές γραμματικές θα πρέπει πρωτίστως να επισημοποιούν και να νομιμοποιούν τους <b>τύπους εκείνους που έχουν διαμορφωθεί από τους ομιλητές και είναι ήδη σε κοινή χρήση</b>. <br /><br />Δεν ξέρω αν είναι σκόπιμο να παραθέτουν τους λόγιους τύπους. Αν το κάνουν (με πολλή επιφύλαξη και εφόσον οι τύποι χρησιμοποιούνται) να επισημαίνουν οπωσδήποτε ότι ανήκουν σε παλιότερες μορφές της γλώσσας. Εδώ νομίζω ότι χρειάζεται ανοιχτή και απροκατάληπτη συζήτηση ανάμεσα στους γλωσσολόγους.<br /><br /><br />Βασίλης Σ.Vasilis Simeonidishttps://www.blogger.com/profile/00413807135358984733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-1809325931240175042009-06-18T19:10:50.354+03:002009-06-18T19:10:50.354+03:00Πολύ αναλυτική παρουσίαση, συνάδελφοι. Μπράβο. Δώσ...Πολύ αναλυτική παρουσίαση, συνάδελφοι. Μπράβο. Δώστε μας όμως και τη δική σας πρόταση, γιατί η πολυτυπία θα προκαλέσει σύγχυση και πρόβλημα.Θερσίτηςhttps://www.blogger.com/profile/10874154623316678712noreply@blogger.com