tag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post75526998347362463..comments2023-06-07T12:51:07.163+03:00Comments on ο-μικρον: Ιστορία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας αντί για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.Σωτήρης Γκαρμπούνηςhttp://www.blogger.com/profile/11682309245237835518noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-3885784881675593212010-06-26T23:48:14.362+03:002010-06-26T23:48:14.362+03:00Α χα! Επίδειξη ενημερωτικής ισχύος!
Δεν πτοούμεθα ...Α χα! Επίδειξη ενημερωτικής ισχύος!<br />Δεν πτοούμεθα κύριοι. Βιβλία ανά χείρας! Μία η ευχή: επ' αγαθώ είη...<br />ο ΠαναγιώτηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-87939777270733525562010-06-26T00:54:07.001+03:002010-06-26T00:54:07.001+03:00Ξανά-γεια σου Παναγιώτη,
επικοινωνούμε με τα ανάκ...Ξανά-γεια σου Παναγιώτη,<br /><br />επικοινωνούμε με τα ανάκτορα όπως όλοι. Διάβαζε:<br /><br />Βουλή - Η υπουργός Παιδείας Ά. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε τους νέους πυλώνες για την αναβάθμιση της ελληνικής γλώσσας εντός και εκτός Ελλάδας. (ANA) – <b>17 Ιουν 2010</b><br /><br />Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και ειδικό σχεδιασμό για τη γενιά του Διαδικτύου, αλλά και έρευνα και <b>μελέτη της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και τις διαλέκτους της μέχρι την εξέλιξή της στη σημερινή γλώσσα</b>...<br /><br /><br />ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ <br />Δελτίο Τύπου, <b>23/06/2010</b><br /><br />1. Το πρώτο πεδίο που πρέπει να μας απασχολήσει είναι αυτό της ελληνικής γλώσσας. Ο νέος και η νέα που τελειώνουν το Λύκειο πρέπει να μιλούν, να γράφουν και να σκέπτονται <b>σωστά ελληνικά</b>. Και να το κάνουν αξιοποιώντας τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η ποσοτική (σε επίπεδο διδακτικών ωρών) αλλά και ποιοτική (<b>αλλαγή προγράμματος σπουδών</b>) αναβάθμιση του μαθήματος της <b>νεοελληνικής</b> γλώσσας και λογοτεχνίας, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη <b>μητρική του γλώσσα</b> και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.<br /><br /><br />Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή<br />ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ <br />ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ<br />Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ, <b>24/6/2010</b><br /><br />Η <b>Διεθνής</b> Συνάντηση Εργασίας τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, σε ένδειξη της μεγάλης σημασίας που της αποδίδει η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για τη γλώσσα. Με ίδιο έντονο ενδιαφέρον, ωστόσο, συμμετέχουν στις εργασίες, εντεταγμένοι στα οικεία στρογγυλά τραπέζια, ανώτεροι αξιωματούχοι και από τα Υπουργεία Εξωτερικών και Πολιτισμού, τα οποία ενισχύουν τις «έδρες ελληνικών» στο εξωτερικό. Επίσης, προσωπικότητες όπως: οι ομότιμοι καθηγητές κλασικής φιλολογίας <b>Δ. Μαρωνίτης</b> του ΑΠΘ και <b>Φάνης Κακριδής</b>, Ιωαννίνων...<br /><br /><br />Αλλά, προφανώς, τα έχεις προσέξει ήδη. Όπως, επίσης, έχεις προσέξει τις πολλές εμφανίσεις του 104χρονου <b>Εμ. Κριαρά</b> (ας πούμε, από 25/10/2009: Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο, http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=296020&dt=27/10/2009 και http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_27/10/2009_33502)και την εξαφάνιση του <b>Γεωργίου</b> Μπαμπινιώτη.<br /><br /><b>Αν έτσι έχουν τα πράγματα</b>, τότε δεν μπλοφάρουμε!Vasilis Simeonidishttps://www.blogger.com/profile/00413807135358984733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-6204511952274073832010-06-25T22:31:39.047+03:002010-06-25T22:31:39.047+03:00Γεια σου Βασίλη,
συγγνώμη για το μακροσκελές του π...Γεια σου Βασίλη,<br />συγγνώμη για το μακροσκελές του προηγούμενου σχολίου.<br />Νομίζω ότι δεν έχετε ακόμη αποτυπώσει με σαφήνεια πώς αντιλαμβάνεστε την αρχαιογλωσσία στο Λύκειο.<br />Όσο για την ... μπλόφα, δεν σας πιστεύω. Η ΥπΔΒΜΠΘ μόλις χτες ανακοίνωσε ποσοτική και ποιοτική μεταβολή στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και της Νέας Ελληνικής στο Λύκειο. Ελάτε κύριοι! δεν ωφελεί να ψεύδεστε! Επικοινωνείτε υπογείως με τα ανάκτορα!<br />Ο ΠαναγιώτηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-32368832517586819852010-06-24T20:29:39.194+03:002010-06-24T20:29:39.194+03:00Γεια σου Θερσίτη,
Γεια σου Σωτηρία,
ο Α.-Φ. Χριστ...Γεια σου Θερσίτη,<br />Γεια σου Σωτηρία,<br /><br />ο Α.-Φ. Χριστίδης είναι πυξίδα για μας...<br /><br />Γεια σου Παναγιώτη,<br />για να απαντηθούν οι απορίες σου χρειάζεται ξεχωριστό ποστ για την κάθε μία ξεχωριστά... Πολλά από το γ) τα έχουμε θίξει σ' άλλα ποστ.<br /><br />Όσο για τον "Άδωνις" δε νομίζω ότι έχει πρόβλημα να ενσωματώσει το συμφέρον του στην ασυναρτησία του πολιτικού λόγου. Ίσως αυξήσει και τις πωλήσεις του.<br />(βασικά μπλοφάρουμε...)Vasilis Simeonidishttps://www.blogger.com/profile/00413807135358984733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-559837120478066152010-06-24T00:12:17.771+03:002010-06-24T00:12:17.771+03:00Αντί επιδοκιμασιών, απορίες:
α) είναι πολύ προωθημ...Αντί επιδοκιμασιών, απορίες:<br />α) είναι πολύ προωθημένος ο σχεδιασμός ενιαίου μαθήματος λογοτεχνίας (παγκόσμιας και διαχρονικής);<br />β) η επαφή με το πρωτότυπο κείμενο και την απώτερη γλωσσική μας παράδοση είναι ανούσια ως εμπειρία στο πλαίσιο της γενικής των Ελλήνων παιδείας; δεν είναι γόνιμη η αντικριστή παράθεση πρωτότυπου και μεταφρασμένου κειμένου;το υπονοείτε ή την θεωρείτε δεδομένη-αυτονόητη;<br />γ)πώς σκέφτεστε τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας; ποιος ο χρόνος; ποιος ο φόρτος; ποιος ο στόχος;και πώς σκέφτεστε την προετοιμασία των υποψηφίων της φιλολογίας;<br />δ)δεν ενοχλείστε αναλόγως από την εκζήτηση των σχολίων τα οποία μηρυκάζουν οι υποψήφιοι της θεωρητικής στο φιλοσοφικό λόγο (και όχι μόνο); θα εξέλιπε αν το κέιμενο διδασκόταν από δόκιμες μεταφράσεις; μήπως αρμενίζουμε στραβά παρά την ευθύτητα του αιγιαλού; μήπως το ζητούμενο είναι η απελευθέρωση της διδασκαλίας από το άχθος-άγος της μαζικής εξέτασης;<br />δ)ορθώς ερίγησα από πνοές αισιοδοξίας;τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η σοσιαλεπώνυμη ηγεσία προτίθεται να άρει την παλινόρθωση της διδασκαλίας των Αρχαίων; λησμονείτε πως ο κοινοβουλευτικός της σύμμαχος είναι ο Άδωνις;<br />Απορών πλην όμως επαινών<br />Ο ΠαναγιώτηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-3989245325365670402010-06-23T18:34:40.972+03:002010-06-23T18:34:40.972+03:00Προσυπογράφω κι εγώ με την σειρά μου!! Αν και ατυπ...Προσυπογράφω κι εγώ με την σειρά μου!! Αν και ατυπα αναφέρω συχνά τις απόψεις του αξιόλογου και αειμνηστου καθηγητή μου, Τ. Χριστίδη, αναμένω συντομα να δώ το βιβλίο του στις σχολικές αίθουσεςΣωτηρία Σιαμαντούραhttps://www.blogger.com/profile/17700607381429883092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1139707973457538454.post-53913530115584836282010-06-23T18:12:31.387+03:002010-06-23T18:12:31.387+03:00Προσυπογράφω συμφωνώντας μέχρι κεραίας με την ανάρ...Προσυπογράφω συμφωνώντας μέχρι κεραίας με την ανάρτησή σας, συνάδελφοι. Μέσα από δόκιμες μεταφράσεις ο πολιτισμός της αρχαιότητας διασώζεται μαζί με την πνευματική υπόσταση των Ελληνόπουλων. Μάλλον όμως αυτό φοβούνται οι γλωσσαμύντορες και οι νεοκαθαρολόγοι. Τη διάσωση της πνευματικότητας των Ελλήνων και τη γνώση των αξιών του αρχαίου πολιτισμού.Θερσίτηςhttps://www.blogger.com/profile/10874154623316678712noreply@blogger.com